Windows 10: o que causa HP Battery Alert 601

Discus and support o que causa HP Battery Alert 601 in Windows 10 Gaming to solve the problem; Eu uso um notebook HP e toda vez que eu ligo ele diz: "HP Battery Alert: The system has detected the storage capacity of the battery stated below to be... Discussion in 'Windows 10 Gaming' started by Shgofc, Jan 7, 2023.

1. Shgofc Win User

o que causa HP Battery Alert 601

Eu uso um notebook HP e toda vez que eu ligo ele diz: "HP Battery Alert: The system has detected the storage capacity of the battery stated below to be very low. For optimal performance, this battery may need to be replaced. primary internal battery 601 Enter - Continue Startup for more information. visit: www,hp,com\go\teachtcenter\startup" Creditos da imagem: "https:\\www,guia-informatica,com\erro-601-battery-alert-hp-como-resolver\" não resolveue eu queria saber o que causa esse erro, tipo se CMOS morrendo pode causar isso.

:)

Shgofc, Jan 7, 2023
  2. Joao Len Win User

Por que estou decepcionado com o Lumia 930? Dois motivos...

tmoreirarj, acredito que você tenha me entendido errado. Não estou pedindo para você formatar o aparelho todas as vezes que esse erro aparecer,
    estou apenas tentando diagnosticar a causa do erro para entender o que está havendo com o seu aparelho. Obviamente esse comportamento não é o esperado do seu aparelho, sendo assim, preciso saber se é simplesmente um bug do software ou algo mais complicado
    que precise de uma análise técnica feita em nossas autorizadas.

Joao Len, Jan 7, 2023
  3. Mi pc se cuelga aleatoriamente y nose que es lo que lo causa

Hola, hace un mes aproximadamente me compre una pc la cual armaron en ese local, y luego le instale el windows 10 Pro en otro local. El problema es que desde el dia 1 en que ya tenia el windows instalado y podia empezar a usarla no paro de darme pantallazos
    azules y cuelgues (mouse y teclado congelados junto a la pantalla), forzándome a apagarla manualmente. Además otro inconveniente que quizás tenga que ver con los cuelgues es que tengo 8GB de ram instalados pero solo me reconoce 5,94GB (no dice cuantos son
    utilizables).

Otra curiosidad es que mientras estoy jugando a algún juego (CSGO, Apex Legends, Rocket League) nunca se me colgó o muy rara vez, pero mientras estoy navegando por internet (chrome, Microsoft edge, mozilla, etc) es cuando mas frecuenta a colgarse, siendo
    que si abro muchas pestañas el cuelgue esta casi asegurado, o también mientras estoy dentro de la aplicación de discord (no en una llamada sino chateando o adentro de un servidor).

Tambien me descargue el programa BlueScreenView (programa que analiza los BSOD) y solo me pudo analizar 3 pantallazos azules, y en los tres hay un exe en común que causa problemas y es ntoskrnl.exe.

Si alguien me puede ayudar estaría realmente agradecido ya que es una pc nueva y necesito saber que es lo que esta causando problemas ya que aun tengo garantía de los componentes. Gracias de antemano ^^

Salvador Frisoli Pirc, Jan 7, 2023
  4. o que causa HP Battery Alert 601

Mi pc se cuelga aleatoriamente y nose que es lo que lo causa

Perdon me olvidaba, las especificaciones de mi pc son las siguientes:

AMD Ryzen 5 3400G whith Radeon Vega Graphics

8GB de ram (solo me reconoce 5,94)

Motherboard Asus Prime B450M-A

Windows 10 Pro

Salvador Frisoli Pirc, Jan 7, 2023
Thema:

o que causa HP Battery Alert 601

Loading...
  1. o que causa HP Battery Alert 601 - Similar Threads - que causa Battery

2. O que é a causa?

in Windows 10 Gaming
    O que é a causa?: No Windows update vem mensagem Não foi possível conectar-se só serviço de atualizações. Tentássemos novamente mais tarde, ou você pode verificar agora. Se o problema continuar, verifique se você está conectado à Internet....
  3. O que é a causa?

in Windows 10 Software and Apps
    O que é a causa?: No Windows update vem mensagem Não foi possível conectar-se só serviço de atualizações. Tentássemos novamente mais tarde, ou você pode verificar agora. Se o problema continuar, verifique se você está conectado à Internet....
  4. How to customize battery alerts?

How to customize battery alerts?: I recently needed to replace my laptop battery and read that in order to best maintain my battery life, I should not fully charge my battery to 100%. How do I customize my battery alerts so that I get a notification when my un-plugged battery drops to 40% and also an alert to...
  5. How to customize battery alerts?

in Windows 10 Customization
    How to customize battery alerts?: I recently needed to replace my laptop battery and read that in order to best maintain my battery life, I should not fully charge my battery to 100%. How do I customize my battery alerts so that I get a notification when my un-plugged battery drops to 40% and also an alert to...
  6. o que causa HP Battery Alert 601

o que causa HP Battery Alert 601: Eu uso um notebook HP e toda vez que eu ligo ele diz: "HP Battery Alert: The system has detected the storage capacity of the battery stated below to be very low. For optimal performance, this battery may need to be replaced. primary internal battery 601 Enter - Continue...
  7. o que causa HP Battery Alert 601

in Windows 10 BSOD Crashes and Debugging
    o que causa HP Battery Alert 601: Eu uso um notebook HP e toda vez que eu ligo ele diz: "HP Battery Alert: The system has detected the storage capacity of the battery stated below to be very low. For optimal performance, this battery may need to be replaced. primary internal battery 601 Enter - Continue...
  8. O que é CompPkgSrv

in AntiVirus, Firewalls and System Security
    O que é CompPkgSrv: Hoje pela primeira vez eu achei um processo chamado CompPkgSrv no gerenciador de tarefas, eu nunca tinha visto isso antes pode ser um vírus ? https://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/all/o-que-%C3%A9-comppkgsrv/4e68ba3b-22d5-43fb-88f6-be9d07dfbc2c
  9. Low Battery alert

in Windows 10 Performance & Maintenance
    Low Battery alert: When using battery power, low battery alert does not give any time to plug in the laptop before powering down just seconds after the alert shows on screen. How can I add time between alert and shut down?...
  10. Mi pc se cuelga aleatoriamente y nose que es lo que lo causa

in Windows 10 BSOD Crashes and Debugging
    Mi pc se cuelga aleatoriamente y nose que es lo que lo causa: Hola, hace un mes aproximadamente me compre una pc la cual armaron en ese local, y luego le instale el windows 10 Pro en otro local. El problema es que desde el dia 1 en que ya tenia el windows instalado y podia empezar a usarla no paro de darme pantallazos azules y cuelgues...